Αρθρογραφία


Προβληματισμo Έφερε Η Ανακοίνωση Ανάπλασης Των Οδών Ομήρου Και Παλαιολoγου

Πανταζής Δημήτρης | 18/07/2015

του Δημήτρη Πανταζή, Δημοτικού Συμβούλου με την Συμμαχία Πολιτών για την Νέα Σμύρνη

Ένα δημόσιο έργο όταν σχεδιάζεται έχει ένα σκοπό. Συνήθως είναι το δημόσιο συμφέρον. Όταν λέμε δημόσιο συμφέρον εννοούμε την χρήση του από τους κατοίκους της περιοχής. Τα δημόσια έργα που κατασκευάζει ένας Δήμος έχουν για σκοπό την εξυπηρέτηση των δημοτών του. Στην περίπτωσή μας το έργο αυτό μας λέει ο Δήμος πως θα εξυπηρετήσει τους δημότες και θα αναβαθμίσει την περιοχή. Σαφώς και μιλάμε λοιπόν για ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ!
Η Δημοτική Αρχή του σήμερα που είναι η μισή του χθες παρέα με δυο πρώην Δημοτικές Παρατάξεις της Αντιπολίτευσης οι οποίες κάνοντας τον κύκλο ζωής τους αποφάσισαν να μην μπουν ως όφειλαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας αλλά για να επιβιώσουν τραγούδησαν το άσμα “σήμερα γάμος γίνεται”, και μάλιστα με τους μισούς από αυτούς που επί τόσες θητείες καταδίκαζαν... Όπως επίσης ΔΕΝ έκανε ΠΟΤΕ διαβούλευση για ΕΡΓΟ και η παλαιά Δημοτική Αρχή που προ διάσπασης κυβέρνησε αυτόν τον έρημο Δήμο για τέσσερις θητείες (να τα λέμε και αυτά, να μην τα ξεχνάμε)....
Και φυσικά κάθε έργο που γινόταν πάντα εντός του κέντρου της Νέας Σμύρνης !!! Πλατεία Αθανασίου Καρύλλου, υπόγειος ιδιωτικός χώρος στάθμευσης τριών ορόφων (ο οποίος μας τον πούλαγαν στα σχέδια επί σειρά ετών ως φούμαρο για δημοτικό), πεζοδρόμηση κεντρικής Πλατείας, ανάπλαση άλσους και πρόσφατα ανάπλαση Πλατείας Χρυσοστόμου Σμύρνης... Πιο πέρα από το κέντρο της πόλης μας...η εγκατάλειψη.... Τα πεζοδρόμια κατειλημμένα από αυτοκίνητα με σπασμένες πλάκες στις οποίες ο χάρος ζυγώνει τον διαβάτη... Οι λακκούβες στους δρόμους ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ είναι περισσότερες και από τρύπες σε τυρί... Σχολικά κτήρια καινούργια να χτιστούν μετά την αρχή του αιώνα που βρισκόμαστε ούτε κατά διάνοια ενώ οι ανάγκες κάθε χρόνο ολοένα και πληθαίνουν... Το κέντρο ΟΜΩΣ ΚΕΝΤΡΟ!!!
Η μελέτη «Ανάπλαση οδών Ομήρου και Παλαιολόγου» εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο της 4ης Μαϊου 2015, με προϋπολογισμό δαπάνης 3.650.000 € (με τον ΦΠΑ). Το ερώτημα είναι η Ανάπλαση αυτή επιδρά θετικά στο αστικό περιβάλλον της πόλης μας;
Στο κέντρο της Ομήρου θα χτισθεί νησίδα η οποία θα ξεκινάει από το ύψος του εμπορικού κέντρου (Ομήρου 41 - 43) θα τελειώνει λίγο πριν τα φανάρια της Ελευθερίου Βενιζέλου. Ο ηλεκτροφωτισμός θα γίνει υπόγειος, θα υπάρχουν βυθιζόμενοι κάδοι απορριμμάτων ενώ οι θέσεις στάθμευσης οχημάτων θα περιοριστούν κατά το 1/3 καθώς τα αυτοκίνητα πλέον θα παρκάρουν οριζόντια και όχι κάθετα.
Επίσης θα υπάρχει και ποδηλατόδρομος ο οποίος θα ξεκινάει από την Πλατεία Χρυστοστόμου Σμύρνης στο ύψος της Πλαστήρα και θα ανηφορίζει ολόκληρο το δεξιό τμήμα του “πάρκου του Παπά”, θα περνάει μπροστά από την Εστία και θα συνεχίζει στην Παλαιολόγου για να στρίψει στην Ομήρου και να διασχίσει την αριστερή πλευρά της για να τερματίσει στα φανάρια της Ελευθερίου Βενιζέλου. Επίσης στην Παλαιολόγου οι θέσεις στάθμευσης θα μειωθούν. Το παρκάκι μπροστά από την Εμπορική Τράπεζα (επί της Κυδωνιών) θα ενοποιηθεί με τον μικρό δρόμο στα δεξιά του.
Ας δούμε τα βασικά χαρακτηριστικά της ανάπλασης αυτής!
Το διάζωμα μεταξύ των δύο λωρίδων κυκλοφορίας έχει πλάτος 1,95 μ., είναι υπερυψωμένο κατά 15 εκ. από το οδόστρωμα και καλύπτεται με ψυχρούς κυβόλιθους από σκυρόδεμα πάχους 8 εκ. Το διάζωμα αυτό εκτείνεται σε όλο το μήκος της οδού Ομήρου, απαγορεύοντας έτσι κάθε δυνατότητα αλλαγής λωρίδας. Η απαγόρευση αλλαγής λωρίδας σε κανένα σημείο της οδού δεν δίνει τη δυνατότητα να αντιμετωπιστούν ατυχήματα αυτοκινήτων, άμεσης επέμβασης ασθενοφόρων και πυροσβεστικής, ενώ επιβραδύνεται κατά πολύ η κίνηση των οχημάτων, με επιπτώσεις στη μόλυνση της ατμόσφαιρας.
Ο ποδηλατόδρομος, πλάτους 2,0 μ., έχει τοποθετηθεί στο πεζοδρόμιο της αριστερής πλευράς της οδού Ομήρου (από Παλαιολόγου προς Ελ. Βενιζέλου), με δύο κατευθύνσεις ανόδου/καθόδου. Ο ποδηλατόδρομος πρέπει να διαχωρίζεται σαφώς από την κίνηση των πεζών και να τοποθετείται παράπλευρα στο οδόστρωμα κυκλοφορίας οχημάτων, με ειδική διαμόρφωση και σήμανση. Τώρα το κατά πόσο θα μας προκύψει χρήσιμος αυτό η νεκροψία θα το δείξει...
Οι θέσεις στάθμευσης των οχημάτων είναι: Επί της οδού Ομήρου υπάρχουν 52 θέσεις για ΙΧ αυτοκίνητα, 3 Θέσεις για ΙΧ – ΑμΕΑ και 40 θέσεις μοτοσυκλετών κατανεμημένες σε 8 σημεία. Σημειώνεται ότι δεν προβλέπεται καμία θέση τροφοδοσίας καταστημάτων. Η μείωση των θέσεων στάθμευσης ΙΧ είναι περίπου το 30-35% των υφισταμένων θέσεων. Επί της οδού Παλαιολόγου και μέχρι την οδό Κυδωνίων, υπάρχουν 12 θέσεις ΙΧ αυτοκινήτων, 2 θέσεις για ΙΧ-ΑμΕΑ και 20 θέσεις μοτοσυκλετών κατανεμημένες σε 4 σημεία. Καμία δε, θέση τροφοδοσίας καταστημάτων, προβλέπεται. Άρα με τις θέσεις αυτές μειωμένες σε σύγκριση με το σήμερα που ήδη είναι ασφυκτικό το τοπίο του παρκαρίσματος στην Ομήρου προβλέπω στον ιδιωτικό χώρο σταθμεύσης της Πλατείας Καρύλλου είναι πολύ λογικό να βρουν διέξοδο όσοι κάτοικοι της Ομήρου και επισκέπτες του κέντρου της πόλης θα αντέχει η τσέπη τους...
Η υπερύψωση του οδοστρώματος στη διασταύρωση της οδού Βρυούλων είναι πολύ εκτεταμένη, δεν εξυπηρετεί το λειτουργικό σκοπό της, όπως οι άλλες διασταυρώσεις, δημιουργεί προβλήματα απορροής ομβρίων, με κίνδυνο να υπάρξουν πλημμύρες, ιδίως στα καταστήματα που είναι δεξιά της οδού Ομήρου. Ακόμη, η έξοδος των οχημάτων προς την οδό Ελ. Βενιζέλου περιορίζεται σε δύο λωρίδες, από τρείς που είναι τώρα και έτσι μειώνεται η δυνατότητα γρήγορης εκτόνωσης της κυκλοφορίας προς την οδό Ελ. Βενιζέλου.
Ας κάνουμε τώρα μια ιστορική αναδρομή πίσω 3,5 έτη...
Θυμάμαι πολύ καλά (είναι γνωστό άλλωστε πως έχω μνήμη που δεν εξυπηρετεί αρκετούς το ότι είναι τόσο δυνατή) τρισήμισι ακριβώς έτη πριν... Θυελλώδεις αντιδράσεις υπήρξαν τότε από τον επιχειρηματικό κόσμο (και κατοίκους της Ομήρου). Αφορμή τότε στάθηκαν τα κολωνάκια πάνω στο εμπορικό κομμάτι της οδού Ομήρου που είδαν το φως την Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012. Αιφνιδιάζοντας τους πάντες με την απόφαση αυτή η διοίκηση του Δήμου Νέας Σμύρνης με πρόσχημα την κυκλοφοριακή διευκόλυνση των οχημάτων τοποθέτησε τα κολωνάκια αυτά στο μέσον του οδοστρώματος από το ύψος του εμπορικού κέντρου (Ομήρου 41 - 43) μέχρι και λίγο πριν τα φανάρια της Ελευθερίου Βενιζέλου.
Ήδη από τότε οι καταστηματάρχες της Ομήρου καθημερινά βίωναν την αποτρόπαια σκέψη του λουκέτου στις επιχειρήσεις τους λόγω του υπερβολικά πεσμένου τζίρου τους που σε σημαντικό βαθμό οφείλεται στην οικονομική δυσχέρεια που αντιμετωπίζουμε ως έθνος τα τελευταία χρόνια. Ύστερα πέρασαν ακόμα 3,5 χρόνια οικονομικής κρίσης με μειωμένο τζίρο και ακόμα υψηλά ενοίκια στο κέντρο της πόλης στους επαγγελματικούς χώρους!
Σε χρόνο ρεκόρ για τα δεδομένα της όποιας διαμαρτυρίας στην πόλη μας συγκεντρώθηκαν τότε 70 υπογραφές από τα αντίστοιχα καταστήματα και κατατέθηκαν στο Δήμο Νέας Σμύρνης! Σε μια εποχή που η αγορά πασχίζει να αντέξει, η ανεργία καλπάζει, η κίνηση του Δημάρχου έμοιαζε σαν την χαριστική βολή στους δοκιμαζόμενους εμπόρους. Τότε λοιπόν μέσα από το φύλλο Μαρτίου 2012 έκανα μια πρόταση την οποία ασπάστηκε ο Εμπορικός Σύλλογος και μαζί με τον Δήμο έγινε διαπραγμάτευση στο ιδιωτικό γκαράζ της πλατείας Καρύλλου για λογικές τιμές στο να μπορούν να παρκάρουν τα αυτοκίνητα τους όσοι θέλουν να ψωνίσουν στο κέντρο. Βέβαια από που ξεκίνησε η πρόταση αυτή δηλαδή εμένα που την έγραψα πρώτος στην “Φωνή της Νέας Σμύρνης” ουδείς ποτέ το ανέφερε, αλλά δεν βαριέσαι...
Το κείμενο της επιστολής των 70 υπογραφών, η οποία απευθύνεται στο Δημοτικό Συμβούλιο της Νέας Σμύρνης: «Αξιότιμες κυρίες και κύριοι Σύμβουλοι, εάν χωρίσετε με κολωνάκια την Ομήρου στα δύο (ήτοι σε δύο λωρίδες) θα μας οδηγήσετε σε εμπορικό μαρασμό και καταστροφή. Η τριάντα δευτερολέπτων στάση των αυτοκινήτων έξω από τα καταστήματα μας, είναι το μόνο που κρατά τον καταναλωτή στην τοπική αγορά και δεν τον ωθεί στα κοντινά MALLS. Είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου για τα καταστήματα της Νέας Σμύρνης, σας εκλιπαρούμε ξανασκεφτείτε το!».
Στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012 οι καταστηματάρχες της Ομήρου προσήλθαν για να εκφράσουν κραυγή αγωνίας αλλά και την οργή του εμπορικού κόσμου της Νέας Σμύρνης! Ρωτήθηκε τότε ο Δήμαρχος Τζουλάκης με ποιο σκεπτικό πραγματοποίησε την ενέργεια αυτή από τον Νίκο Στέφο εκείνος απάντησε πως είναι μέρος της ανάπλασης που έχει αποφασίσει για την οδό Ομήρου και πως τα κολωνάκια στην μέση του δρόμου είναι μια πρόβα τζενεράλε για την νησίδα που θα δημιουργηθεί ακριβώς στην μέση του δρόμου!!!
Στο άκουσμα της συγκεκριμένης απάντησης φωνές απελπισίας ήχησαν από το ακροατήριο από τους παραβρισκόμενους καταστηματάρχες... Αίτημα των καταστηματαρχών αλλά και της Αντιπολίτευσης ήταν να δοθεί λύση σε εύλογο χρονικό διάστημα και φυσικά να αποκατασταθούν τα πεζοδρόμια και να καταπολεμηθεί το παραεμπόριο. Αυθαίρετη χαρακτήρισε εκείνη την ημέρα την διχοτόμηση της Ομήρου σύσσωμη η Αντιπολίτευση (Κούπας, Νεφελούδης, Στέφος, Βρεττός, Πάντος, Πόλη Ανάποδα) θεωρώντας μη νόμιμη λόγω έλλειψης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Από την μεριά των καταστηματαρχών ο κ. Πάρης Παπαβασιλείου (λίγες εβδομάδες αργότερα εκλεγμένος Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Νέας Σμύρνης ο οποίος παλαιότερες εποχές είχε Πρόεδρο τον επιχειρηματία Παναγιώτη Τσιάπη και επαναδραστηριοποιήθηκε ως Σύλλογος ύστερα από την τοποθέτηση των κολωνακίων στην Ομήρου) πήρε τον λόγο εκφράζοντας τις απόψεις και τις ανησυχίες τους. Αυτοί οι 100 άνθρωποι που έβαλαν την υπογραφή τους στο έγγραφο με το οποίο ζητάνε από τον Δήμο Νέας Σμύρνης να αφαιρέσει τα κολωνάκια έχουν από πίσω τους άλλα 100 άτομα ως οικογένειες και πόσους ακόμα ως εργαζόμενους στην επιχείρηση τους! Συνεπώς αν καταστραφούν θα τους πάρουν και αυτούς μαζί τους...
Έτσι λοιπόν απευθύνουν έκκληση προς την Δημοτική Αρχή να μην τους καταδικάσει με την κίνηση τους αυτή σε κλείσιμο των επιχειρήσεων τους για να λάβουν δυστυχώς την εξωφρενική απάντηση από τον ίδιο τον Δήμαρχο Νέας Σμύρνης Σταύρο Τζουλάκη (Σ.Σ. που ενδεχομένως κάποιοι από αυτούς να στήριξαν στις Δημοτικές Εκλογές του 2010 αλλά στις επόμενες αμ δε...) να πηγαίνουν να σταθμεύσουν τα οχήματα τους όλοι όσοι επιθυμούν στα ψωνίζουν στα καταστήματα της Ομήρου στο ιδιωτικό γκαράζ της Πλατείας Καρύλλου !!!
Τότε σε μια έκρηξη αλαζονείας ο Δήμαρχος είχε δηλώσει πως δεν έχει ανάγκη μια απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για να τοποθετήσει τα κολωνάκια με στόχο να απομακρύνει τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα επί της Ομήρου... Ύστερα σε μια προσπάθεια να φανεί γενναιόδωρος και διαλλακτικός, ζήτησε να καταθέσουν οι ίδιοι οι καταστηματάρχες ρεαλιστικές προτάσεις ως προς την επίλυση του ζητήματος αλλά όχι απαντήσεις του στυλ να ζητάνε να παραμείνει το κυκλοφοριακό χάος στην Ομήρου για να ζήσουν τα καταστήματα τους... Μάλιστα ο Δήμαρχος τότε προσβλητικά απευθυνόμενος στον Πάρη Παπαβασιλείου είπε κλείνοντας απότομα τον διάλογο πως δεν θα αφαιρέσει τα κολωνάκια για να μπορεί εκείνος να πουλάει γυαλιά... Εκείνη την ημέρα ο επιχειρηματικός κόσμος της Νέας Σμύρνης βρέθηκε προς δυσάρεστης εκπλήξεως, διότι πολύ απλά συνειδητοποίησε την πλήρη αδιαφορία για την ίδια τους την επιβίωση από τους ίδιους ανθρώπους που ψήφισε τον Νοέμβριο του 2010 και ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ επανεξέλεξε τον Μαΐο του 2014.....
Ακολουθεί άρθρο του Προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Νέας Σμύρνης Πάρη Παπαβασιλειού στο τεύχος 462 Απρίλιος 2012 της εφημερίδας Η Φωνή της Νέας Σμύρνης.
Η αιφνιδιαστική κίνηση της διασποράς όλης της Παλαιολόγου με κολωνάκια είναι το δεύτερο βήμα υποβάθμισης του κέντρου της πόλης μας. Ενώ ο Εμπορικός Σύλλογος κινητοποιήθηκε στην κατεύθυνση της διευκόλυνσης του κυκλοφοριακού προβλήματος, παρενέβη στο Πεχωδέ για καλύτερη ρύθμιση του φαναριού της Ομήρου, έκανε αυτοψία με τους ανθρώπους της Τραμ ΑΕ, συμφώνησε με το Πόλις Πάρκ μια νέα τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμόζεται πιθανότατα από τον επόμενο μήνα, η συμφωνία κυρίων με το Δήμο της μη φύτευσης νέων κολωνακίων, ή έστω της φύτευσης σε ένα ελάχιστο τμήμα της Παλαιολόγου κατά την αρχή της -όπως ο ίδιος ο Δήμαρχος πρότεινε- κατέρρευσε με τη φύτευση κολωνακίων σε όλη την Παλαιολόγου. Εκτιμούμε ότι ο αιφνιδιασμός, η μη τήρηση των συμφωνηθέντων και η δημιουργία ετσιθελικών καθεστηκυίων καταστάσεων δια αποφάσεων που δε στηρίζονται σε καμία μελέτη, αγγίζει τα όρια της εριστικότητας από μέρους της διοίκησης και δοκιμάζει τα όρια της ψυχραιμίας μας.
Οι άδικες και μη μελετημένες αποφάσεις που υποβαθμίζουν την αγορά, κάνουν επικίνδυνη τη διέλευση οχημάτων και δημιουργούν μεγαλύτερο πρόβλημα από όσο λύνουν -τα διπλοπαρκαρισμένα δεν έφυγαν, αντιθέτως ενοχλούν χειρότερα πλέον-, ενώ πλέον μας οδηγούν στη δικαστική διεκδίκηση της άρσης μιας τέτοιας κατάστασης. Όταν στο διάλογο και την προσπάθεια σύνθεσης από μέρους του Εμπορικού Συλλόγου η απάντηση είναι η αδιαφορία, η εξαπάτηση και η μη τήρηση των συμφωνηθέντων, τα περιθώρια ειρηνικής συνεννόησης είναι λίγα και τα σύννεφα της νομικής σύγκρουσης πυκνώνουν. Λυπούμαστε που η έλλειψη εμπιστοσύνης, θα αποτρέψει μια συνεργασία, η οποία μόνο θετικά θα μπορούσε να αποφέρει για την πόλη μας.
Συμπέρασμα εν έτη 2015 του αρθρογράφου! Ο Εμπορικός Σύλλογος Νέας Σμύρνης επανασυστάθηκε το 2012 με όλες τις καλές προθέσεις κάτω από πραγματικά αιφνίδια στιγμή για τον εμπορικό κόσμο της πόλης μας. Δημόσια συζήτηση σαφώς και έγινε στα μέσα του 2012 για το θέμα με τα κολωνάκια αλλά ουσιαστικό αποτέλεσμα δεν προέκυψε... Τα κολωνάκια έφευγαν ΜΟΝΟ την ημέρα που θα γινόταν παρέλαση στην Ομήρου και λίγες ώρες μετά έμπαιναν ξανά στην θέση τους (μάλιστα ακόμα και τα σαπισμένα και βρώμικα αντί να αντικατασταθούν με νέα από τον Δήμο, μα τι γυφτιά δηλαδή και αυτή, έλεος Θεέ μου...)
Σήμερα λοιπόν βρισκόμαστε σε μια τετελεσμένη απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου κατά πλειοψηφία για το έργο της ανάπλασης ων οδών Ομήρου και Παλαιολόγου. Μελέτη και σχέδια έγιναν, ασχέτως αν οι αντιπολιτευόμενες παρατάξεις ενημερώθηκαν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή το θέμα πέρασε (εύλογο το ερώτημα πόσοι από την συμπολίτευση είχαν ενημέρωση για το τι ακριβώς ψήφισαν και αν θα μπορούν να το αναλύσουν στο κόσμο που θα τους ζητήσει στον δρόμο λεπτομέρειες)... Διαβούλευση;;; Οι κάτοικοι ενημερώθηκαν για την μελέτη πριν την ψηφίζει το Δ.Σ.;;; Η σιωπή μου προς απάντησή σας, αρκετά σας κούρασα με το μακροσκελές αυτό άρθρο, την υπόλοιπη ταλαιπωρία θα την αφήσω στις μπουλντόζες που θα σκάβουν για έναν έτος το κέντρο της πόλης μας και θα εμποδίζουν την διέλευσή μας...


Σχόλια

comments powered by Disqus

Διαβάστε επίσης από αυτόν το Συντάκτη: