Αρθρογραφία


Οδός Ομήρου Προσωρινά Με 1 Λωρίδα Κυκλοφορίας: Και Τώρα Τι Κάνουμε;

Nstv διαδικτυακή τηλεόραση Νέας Σμύρνης | 26/05/2018

του Νεοκλή Τσούνη
Πολιτικός Μηχανικός
Συγκοινωνιακού τομέα

Η οδός Ομήρου και τα έργα ανάπλασης της έχουν περάσει πλέον σε άλλο επίπεδο κυκλοφοριακών επιπτώσεων, καθώς η κυκλοφορία επί αυτής διεξάγεται αποκλειστικά και μόνο σε μια λωρίδα κυκλοφορίας.
Διάβασα πρόσφατα σε τοπικό site, ότι «όταν η Ομήρου θα κινείται σε μια λωρίδα, η Μ. Αλέξανδρου θα αλλάξει φορά, δημιουργώντας μια δεύτερη εναλλακτική πρόσβαση προς τον κεντρικό άξονα της πόλης και εκτονώνοντας μέρος της κίνησης της Ομήρου, που όταν θα λειτουργεί με μια λωρίδα κίνησης θα δημιουργείτε το αδιαχώρητο»
Ως διερχόμενος από την Ομήρου οδηγός, φυσικά και με ενθουσιάζει μια τέτοια πρόθεση. Πάμε σαν άλλοτε δηλαδή, τότε που η Μ. Αλεξάνδρου είχε έξοδο προς την Ελ. Βενιζέλου. Και μετά τη λήξη των έργων και την επαναφορά κυκλοφορίας της Ομήρου σε δύο λωρίδες, θα ξαναπάμε σαν τώρα, δηλαδή η Μ. Αλεξάνδρου να έχει εισερχόμενα οχήματα από την Ελ. Βενιζέλου.
Από «αύριο-μεθαύριο» που θα υλοποιηθεί η δημοτική πρόθεση, αναμένεται ο εισερχόμενος κυκλοφοριακός φόρτος προς την οδό Μ. Αλεξάνδρου να εκτραπεί και να επιβαρύνει όχι μόνο κάποια άλλη παράλληλη οδό, αλλά και τα δύο ρεύματα της Ελ. Βενιζέλου(αυξημένος φόρτος & ουρές αναμονής λόγω φαναριών).
Στην προοπτική όμως μιας τέτοιας απόφασης, έχουν άραγε αξιολογηθεί εκ μέρους του δήμου, αυτές οι επιπτώσεις από κυκλοφοριακή άποψη με αριθμητικά δεδομένα;
Προφανώς, όταν υπάρχει τοπικό πρόβλημα ομαλής διεξαγωγής κυκλοφορίας και προταθεί μια κυκλοφοριακή διευθέτηση, ως δημότες την επικροτούμε. Όταν όμως μια δημοτική αρχή, αποφασίζει να εγκρίνει και να υλοποιήσει μια τέτοια εισήγηση, είναι απαραίτητο προηγουμένως να έχουν συλλεχθεί και αξιολογηθεί τα κυκλοφοριακά δεδομένα σε κρίσιμους κόμβους (πριν και μετά τη ρύθμιση), με σκοπό την κυκλοφοριακή ικανότητα του επηρεαζόμενου οδικού δικτύου σε αποδεκτά επίπεδα εξυπηρέτησης.
Αν ο δήμος Ν. Σμύρνης δεν έχει σιγουρευτεί για τα μελλοντικά επίπεδα εξυπηρέτησης των επηρεαζόμενων οδών, τότε μια τέτοια υλοποίηση δίχως την προαναφερόμενη αξιολόγηση, θα έχει απροσδιόριστες επιπτώσεις στην οδική εξυπηρέτηση των κατοίκων, με τυχαία τελικά αποτελέσματα.
Σε περίπτωση όμως που δεν την υλοποιήσει, καλό θα είναι να αποφασίσει να αξιοποιήσει τις ενημερωτικές πινακίδες τεχνολογίας LED που είναι εγκατεστημένες σε κεντρικά σημεία του δήμου.
Με το ολοκληρωμένο αυτό σύστημα πληροφόρησης, θα ενημερώνει δυναμικά τους οδηγούς, με υπενθυμιστικά μηνύματα τύπου:
•    «Οδός Ομήρου προσωρινά με 1 λωρίδα κυκλοφορίας».
•    «Καθυστερήσεις λόγω έργων στην Ομήρου».
•    «Προτιμήστε εναλλακτικές διαδρομές».

Ας μην ξεχνάμε ότι, όταν ξεκινά ένα έργο και μέχρι τη λήξη του έχει σίγουρα αρνητικές επιπτώσεις σε πολλούς τομείς. Φυσικά ως πολίτες, δεν περιμένουμε εξαφάνιση επιπτώσεων, αλλά τουλάχιστον μέτρα για τη βέλτιστη μείωση τους.
Σε αναμονή λοιπόν…

 

 


Σχόλια

comments powered by Disqus

Διαβάστε επίσης από αυτόν το Συντάκτη: