Αρθρογραφία


Ο ρόλος της Δημοτικής Αρχής στα σχολεία την εποχή του Κορωνοϊού.

Γρηγόρης Μαρινάκης | 30/10/2020

                                                                                 Ο ρόλος της Δημοτικής Αρχής στα σχολεία την εποχή του Κορωνοϊού.

γράφει ο Γρηγόρης Μαρινάκης

Η πόλη είναι η τελειότερη μορφή κοινωνίας», έγραψε ο Αριστοτέλης στα Πολιτικά του. Η έννοια «τέλεια» βέβαια για τον ίδιο αλλά και με το ευρύτερο σημασιολογικό της περιεχόμενο τη συγκεκριμένη περίοδο σήμαινε «αυτή που έχει φέρει εις πέρας τον σκοπόν για τον οποίο δημιουργήθηκε, τη λειτουργία για την οποία είναι φτιαγμένη». Αυτή ήταν και η τελεολογική αντίληψη του Αριστοτέλη, συμπληρώνοντας στο τέλος ο ίδιος ότι «ο σκοπός για τον οποίο υπάρχει η πόλις είναι η ευδαιμονία».
Ο Δημόκριτος συμπληρωματικά παρατήρησε «Ούτε σώμασιν ούτε χρήμασιν ευδαιμονούσιν άνθρωποι, αλλά    ορθοσύνη και πολυφροσύνη», (ούτε με σωματική ευεξία ούτε με οικονομική ευμάρεια ευτυχούν οι άνθρωποι, αλλά με πολλή και σωστή σκέψη και κρίση).    Μια απλή αναγωγή θα οδηγούσε στο συμπέρασμα ότι «σκοπός της πόλης είναι η ευδαιμονία και βασική προϋπόθεση της ευδαιμονίας είναι η αυξημένη και σωστή κρίση και σκέψη, προϊόντα ...παιδείας».   

Κυβέρνηση και υπουργείο παιδείας έχουν κάνει απ την μεριά τους κάθε ενέργεια στα πλαίσια του εφικτού για ευρρυθμη λειτουργία των σχολείων.
Συνέχεια του επιτελικού κράτους είναι οι Δήμοι ,οι οποίοι πρέπει να συμβάλουν και εκείνοι απ την μερία τους για την καλύτερη δυνατή λειτουργία των σχολείων και όχι μόνο να εισπράτουν εύσημα απ τις ενέργειες της Κυβέρνησης και της  Περιφέρειας.

Ο δήμος έχει χρέος απέναντί στο κοινωνικό σύνολό και τον χώρο της εκπαίδευσης να συμβάλει με προσλήψεις και επεκτάσεις  εργασίας σε όσους τομέις υπάρχουν ελειψεις έτσι ώστε να καλυφθούν ανάγκες και να υπάρχει αυξημένη προστασία των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Ο δήμος θα πρέπε να προχωρήσει στις εξής ενέργειες:

• Πρόσληψη νοσηλευτών ανά σχολείο για έγκαιρη υγειονομική παρέμβαση και καθημερινή θερμομέτρηση κάθε εισερχόμενου στον σχολικό χώρο. Εξασφάλιση αναγκαίου χώρου για την αναμονή των μαθητών που αδιαθετούν και την παραλαβή από τους γονείς τους.
•Κάλυψη όλων των σχολείων με αντισηπτικά μέσα, μάσκες.  Εξασφάλιση κονδυλίων στις Σχολικές Επιτροπές για την διαρκή προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, ιδιαίτερα για τους Υπεύθυνους covid19 των Σχολείων, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κ.λ.π.). 
Πρόσληψη τραπεζοκόμων για το ολοήμερο, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την αναγκαία επικοινωνία με το οικογενειακό περιβάλλον.

•Κάλυψη με επαρκές προσωπικό καθαριότητας για όλη τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων δηλαδή οπωσδήποτε στο διάστημα 8 πμ με 4 μμ. Τουλάχιστον δυο καθαρίστριες/ες πλήρους ωραρίου σε κάθε σχολείο.

• Να προχωρήσει άμεσα ο Δήμος στη μετατροπή των συμβάσεων των καθαριστριών/των μειωμένου ωραρίου σε πλήρους. 

Σε συνεργασία με τις κρατικές υπηρεσίες υγείας να απαιτήσει την παραμονή ενός κινητού συνεργείου του ΕΟΔΥ στην περιοχή το οποίο να κάνει ιχνηλάτηση και δωρεάν τεστ κορονοϊού σε όλους τους καθηγητές του σχολείου, τους μαθητές και το λοιπό προσωπικό του συγκεκριμένου σχολείου.
• Να αξιοποιήσει τη δομή του Δημοτικού Ιατρείου για διαρκή διεξαγωγή δωρεάν τεστ στον πληθυσμό της Νέας Σμύρνης, όπου υπάρχει ανάγκη. 

Πόσο λυπηρό μα πάνω απ όλα επικίνδυνο για την δημόσια υγεία ,πολλά απ τα πάραπανω να μην γίνονται ,με πρόσχημα τα οικονομικά δεδομένα,την ώρα που πακτωλός χρήματων χρησιμοποιείτε σε διάφορες άλλες δραστηριότητες οι οποίες δεν ειναι ιδαίτερα αναγκαίες την δεδομένη χρονική στιγμή.



Σχόλια

comments powered by Disqus

Διαβάστε επίσης από αυτόν το Συντάκτη: