Αρθρογραφία


ΠΟΥ να χωρεσει αυτό το ρημαδι το κολωνακι

Ένωση Συντακτών συντακτική ομάδα | 13/09/2014

Σε πρώτη φάση η απάντηση για το που να μπει να το κολωνάκι είναι προφανής. Εξάλλου, Έλληνες είμαστε και τέτοιου είδους ερωτήσεις τις απαντάμε αυτόματα. Αφού ξεπεράσουμε, λοιπόν το κλασσικό μοτίβο το κολωνάκι θα μπει εκεί που δεν το βλέπει ο ήλιος, ας δούμε τι πραγματικά συμβαίνει.

Ιστορίες από τα παλιά

Κάθε δημοτική αρχή ονειρεύτηκε να φτιάξει επί της θητείας της μια μοντέρνα και λειτουργική πόλη τύπου «είμαστε Ευρώπη». Αρκετές το κατάφεραν, είτε με την ανάπτυξη και καθαρισμό του δικτύου όμβριων υδάτων, με τον ηλεκτροφωτισμό των πλατειών στην περιφέρεια της πόλης, με πεζοδρομήσεις, ενοποιήσεις χώρων κτλ. Σε κάθε περίπτωση, όμως δεν έχει τόση σημασία για τους κατοίκους το έργο, όσο η παρουσίασή του και η μεθόδευση του, διότι σε τελική ανάλυση ο ελληνάρας που κρύβουμε όλοι μέσα μας δεν θέλει να ξεβολευτεί από την καθημερινότητα του όσο μίζερη και αν είναι και κυρίως δεν θέλει την μπουλντόζα έξω από το σπίτι του χωρίς να ρωτήσουν τον ίδιο. Χαρακτηριστικά, έχει γίνει ιστορικό ανέκδοτο τώρα, όταν ηλεκτροδοτούσε ο Δήμος τις πλατείες τις Άνω Νέας Σμύρνης, πριν χρόνια, και τις καθάριζαν από τις σύριγγες των ναρκομανών, βρέθηκε τουλάχιστον μια «μαντάμ» να κάνει φασαρία για… την φασαρία. Της χάλαγε το beauty sleep. Και φυσικά μην ξεχνάμε με τις τρελές που μάζευαν υπογραφές για την σμίκρυνση των πεζοδρόμιων της Ομήρου για τον δήμο που «σκότωνε» τα δέντρα. Δεν τους απασχολούσε ότι οι ρίζες των δέντρων είχαν μεγαλώσει τόσο πολύ που έφραζαν τους υπονόμους και οι τουαλέτες μπούκωναν με σκατά. Επομένως ερχόμαστε πάλι στο θέμα μεθόδευση. Κάνε πράγματα για τους Έλληνες αλλά μην τους συμπεριλαμβάνεις διότι απλά ο καθένας έχει την δική του άποψη. Εν τέλει να μην γίνει τίποτα.

Ιστορίες πιο σύγχρονες

Τα γνωστά κολωνάκια στην Ομήρου δεν μπήκαν εκεί τυχαία και φυσικά ούτε μπήκαν για να βοηθήσουν την στάθμευση και την κυκλοφορία. Βέβαια, αντιθέτως με ότι έχει λεχθεί πολλές φορές, ούτε θα βγουν τελείως διότι είναι μια «πρόβα τζενεράλε για να δούμε αν λειτουργούν» κτλ. Τα κολωνάκια είναι μέρος μιας μεγαλύτερης μελέτης για την Νέα Σμύρνη, που ονομάζεται «Περιβαλλοντολογική Μελέτη – Τοπικό Πρόγραμμα Δράσης για το Περιβάλλον». Όλο αυτό το όνομα σιδηρόδρομος και η μελέτη έχουν συνταχθεί από την ΕΠΕΜ Α.Ε., μια εταιρία γνωστή από τις εργολαβίες που παίρνει από το Δημόσιο. Πρόεδρος της εταιρείας ΕΠΕΜ Α.Ε. με ποσοστό της τάξεως του 30% είναι ο Λουκάτος. Ο ίδιος είχε γίνει αφορμή σχολιασμών και προβληματισμού για το κατά πόσον οι διαγωνισμοί ανάληψης έργων του δημοσίου είναι ηθικοί, καθώς ο ίδιος φέρεται να ήταν έστω και άτυπα υπουργικός σύμβουλος της Μπιρμπίλη κατά την αρχή της θητείας της καθώς και μέλος της άτυπης επιτροπής για τα σκουπίδια, γεγονός που ο ίδιος αρνείται. Πέραν των προαναφερθέντων ο επιχειρηματίας  Λουκάτος είχε ορισθεί ως εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομίας στον εθνικό φορέα για την ανακύκλωση (ΕΟΕΔΣΑΠ, Εθνικός Οργανισμός Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων) με τη «βούλα» της τότε υπουργού Λούκας Κατσέλη. Κατάλαβες δηλαδή. Την μελέτη είναι λίγο δύσκολο να την βρεις στο σάιτ του Δήμου, αλλά ας είναι καλά η Στροφή Νέας Σμύρνης και φυσικά ο Προφήτης που πρωτοστατεί στην ηλεκτρονική και έντυπη ενημέρωση και έτσι αν δεν βαριέσαι να διαβάζεις, πήγαινε στην ηλεκτρονική έκδοση του «Π» και πάτα το λινκ.
Σε αυτήν την μελέτη θα διαβάσεις διάφορα ενδιαφέροντα πραγματάκια για την Νέα Σμύρνη σε παράθεση ποσοστών (πόσοι κατοικούμε, ποιες είναι οι συνοικίες της πόλης κτλ), όμως κυρίως θα διαβάσεις προτάσεις πώς να αλλάξει η πόλη. Υπάρχει σχέδιο για την απομάκρυνση των αυτοκινήτων που σταθμεύουν στα πεζοδρόμια, που θα χαραχτούν ποδηλατόδρομοι,  τον κόμβο της πλατείας του Παπά που ήδη έχει δρομολογηθεί, που θα γίνουν πεζόδρομοι και που θα επιτρέπεται να οδηγείς το αυτοκίνητο σου και άλλα τέτοια. Μέρος – και μόνο μέρος- αυτής της ανάπλασης είναι και η Ομήρου. Αυτά που ήξερες θα τα ξεχάσεις. Οι προτάσεις περιλαμβάνουν από δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, μέχρι ποδηλατοδρόμους και ελεγχόμενους χώρους στάθμευσης. Βέβαια για να πούμε και το στραβού το δίκιο, δεν υπάρχει χώρα στην Ευρώπη συμπεριλαμβανομένων και των Βαλκανίων, ΗΠΑ και Αυστραλία, που η στάθμευση στο κέντρο μιας πόλης να είναι δωρεάν, με το σκεπτικό, εγώ ο ελληνάρας για να πάρω τσιγάρα χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο μου για 500 μέτρα και φυσικά το παράνομο διπλοπαρκάρισμα και ακόμα χειρότερα το παρκάρισμα στις ράμπες των πεζών, στους διαδρόμους των τυφλών. Παρακάτω γίνεται παράθεση των πιθανών λύσεων για την Ομήρου και όπως είπαμε αν δεν βαριέσαι πήγαινε online να τα διαβάσεις ή ακόμα καλύτερα ρώτα τον Δήμο – λολ.
Ή ακόμα ρώτα την Χατζοπούλου που όσο ήταν υπάλληλος του Δήμου στόμα είχε και λαλιά δεν είχε. Όταν συνταξιοδοτήθηκε την έπιασε το μεγάλο μαράζι να μας επιδείξει τις γνώσεις επί τεχνικών έργων και κατά πόσο ο Δήμος ΔΕΝ τα κάνει καλά. Η κλασσική κωλοτούμπα. Τα κολωνάκια λοιπόν δεν φεύγουν. Ήρθαν για να μείνουν και ΌΤΑΝ και όχι ΑΝ θα φύγουν, θα αντικατασταθούν με μόνιμες ρυθμίσεις οι οποίες θα εξυπηρετούν τον σκοπό τους: την καταπολέμηση της παράνομης στάθμευσης με όποια τυχαία οφέλη για άλλους νόμιμους χώρους στάθμευσης. Η μεθόδευση λοιπόν πάει καλά. Συγχαρητήρια στον δήμαρχο Σταύρο Τζουλάκη, που ξέρει πως σκέπτεται ο ελληνάρας και δεν του δίνει σημασία, όπως έκαναν οι προκάτοχοι του και το πάει λάου λάου. Εκτός όμως από τους ελληνάρες που θέλουν την βόλεψη τους, υπάρχουν και άλλοι που έχουν δικά τους συμφέροντα και δεν θέλουν την αλλαγή. Ίσως να έχουν δίκιο. Μην ξεχνάμε ότι ένας από τους πολλούς λόγους για τους οποίους δεν κατασκευάστηκε το νέο γήπεδο του Πανιωνίου ήταν ότι, μεγαλοεπιχειρηματίας της Νέας Σμύρνης με σχέση με τον Δήμο, δεν ήθελε να δημιουργηθεί καινούργια εμπορική συνοικία στην περιοχή του Πανιωνίου και  του μειωθούν τα κέρδη.

Εμπορικός Σύλλογος

Κυρίως, εκτός από κάποιους θερμοκέφαλους που παρότρυναν τον κόσμο να «κλαδέψει» τα κολωνάκια, εναντίον των κολωνακίων τάχθηκε ο Εμπορικός Σύλλογος της Νέας Σμύρνης με μηδέν αποτέλεσμα διότι ούτως ή άλλως ανύπαρκτος είναι στην κοινωνική ζωή της πόλης. Του κάκου προειδοποιούσε, ο Ιάσωνας Σταυρόπουλος που έχει τα Fresh Line και που είναι και σπουδαγμένος  στο Marketing, ότι για να αυξηθεί η εμπορικότητα θα πρέπει να σταματήσουν οι νοοτροπίες «ανοίγω το μαγαζί μου όποτε με βολεύει, τα ενοίκια από τους γνωστούς ιδιοκτήτες της πλατείας είναι υπέρογκα» κτλ. Μέσα στον Εμπορικό σύλλογο επικρατεί η χάβρα των Ιουδαίων και ας είναι πολύ μικρός.

Οικογένεια Τσιάπη

Χαρακτηριστική περίπτωση αρνητή των πάντων είναι η σύζυγος Τσιάπη που φυσικά σιγοντάρεται από το εταίρο ήμισυ, Παναγιώτη Τσιάπη. Ή αντίστροφα, δεν υπάρχει τελεσίδικη απόφαση επί του θέματος. Ποίος είναι όμως ο Παναγιώτης Τσιάπης; Είναι ο δημοτικός σύμβουλος της πολιτικής κολωτούμπας, που έχει αλλάξει πάνω από δύο παρατάξεις για να παραμείνει στο πολιτικό προσκήνιο ή  καλύτερα να πούμε ότι κύλησε πολιτικά στην βαρελοποιημένη πολιτική του προσέγγιση. Είναι εκείνος που απαλλάχτηκε με βούλευμα για το σκάνδαλο του Πανιωνίου, ίσως διότι τα αδικήματα είχαν παραγραφεί; Είναι εκείνος ο οποίος κατέθεσε μάρτυρας κατηγορίας εναντίον του δημάρχου Τζουλάκη για την μήνυση του Στέφου για το σκάνδαλο ΦΙΛΙΠ- ΣΠΟΡΤΙΓΚ, σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Επίκαιρα». Και φυσικά, στο θέμα των κολωνακίων, διερωτόταν δημόσια χαριτολογώντας «οι εργολάβοι πως θα βγάλουν το ψωμί τους» Αυτά βέβαια πριν τσουλήσει στην παράταξη Τζουλάκη. Όμως αρκετά με τον άντρα Τσιάπη, έχουμε να ασχοληθούμε με την πάρτη του εκτενώς τα επόμενα 5 χρόνια τουλάχιστον.
Η γυναίκα του Καίσαρα δεν χρειάζεται μόνο να είναι τίμια χρειάζεται και να φαίνεται. Δεν ξέρω κατά πόσο αυτό περιγράφει την Τσιάπαινα, το μόνο σίγουρο είναι ότι ως γυναίκα του Τσιάπη και όχι του Καίσαρα, φαίνεται να ταιριάζουν σαν δυο σταγόνες νερού. Δύο ταιριαστά εμπορικά βουνά που με το επιχειρηματικό τους εκτόπισμα σμιλεύουν την κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα της Νέας Σμύρνης. Η Mrs. Τσιάπη είναι προφανές ότι δεν θέλει τα κολωνάκια. Όχι για κάποιον τεχνικό λόγο αλλά πολύ απλά διότι δεν θέλει να πληρώνει! Θα τολμούσε να πεις κάποιος ότι για να ζήσει το μαγαζάκι της προτιμά να υπάρχει διπλοπαρκάρισμα  και να γίνεται της πουτάνας το κάγκελο διότι η ίδια επιμένει να έρχεται με το δικό της τουτού και να μην παίρνει τα συγκοινωνιακά μέσα. Όμως τα λόγια είναι περιττά. Παρακάτω διάβασε τι είπε η ίδια και αν δεν το πιστεύεις δεν και το βίντεο δώρο.
«Μετά πρέπει να σκεφτούμε τους ανθρώπους που μένουν στην Ομήρου. Γιατί να βάλουμε ένα παρκινγκ με παρκόμετρο και να αρχίσουμε να πληρώνουμε. Εγώ που έρχομαι 12 ώρες την ημέρα στην Ομήρου σαφώς δεν υπάρχει (σ.σ περίπτωση να πληρώσω;)… και μένω στην Ομήρου και δεν μένω στην Ομήρου. Υπάρχουν όμως άνθρωποι που μένουν στην Ομήρου. Το αυτοκίνητο μου εγώ, θα παρκάρει 9 η ώρα το πρωί εκεί και θα φύγει 9 η ώρα το βράδυ. Είναι αδύνατον να πληρώσω όσο και να είναι το κόστος και 10 σεντς την ώρα!
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε την συζ. Τσιάπη όλοι εμείς που μένουμε στην Ομήρου και ζούμε το δράμα του διπλοπαρκάρισματος. Διότι τι σημασία έχει μια ανθρώπινη ζωή και το ασθενοφόρο που δεν μπορεί να περάσει από τον κακό χαμό που γίνεται. Ή μάλλον έχει: 10 σεντς την ώρα. Και αν κάποιος πει ότι δεν υπάρχει συγκοινωνία από το σπίτι της στο μαγαζί της, καιρός είναι να μάθει να περπατάει, κάνει καλό στην υγεία και στην σιλουέτα.


Σχόλια

comments powered by Disqus

Διαβάστε επίσης από αυτόν το Συντάκτη: